Podczas Spotkania Młodego Biznesu 2021 #EkoBiznes – Szansa i Wyzwanie! wystąpią:

Piotr Hołubowicz

(CEO SEEDiA)

Piotr  opowie nam o budowie zrównoważonego start-upu w XXI wieku. Ujawni sposoby na budowę firm, w których DNA znajdują się ekologia i zrównoważony rozwój w taki sposób, żeby całość miała solidne podstawy biznesowe. Nie zabraknie również analizy aktualnego ekosystemu inwestycyjnego.

Piotr Hołubowicz jest inżynierem po Akademii Górniczo-Hutniczej, gdzie ukończył kierunek automatyka i robotyka na specjalności robotyka. Jeszcze podczas studiów w 2013 roku założył swój pierwszy start-up, w którym zajmował się produkowaniem drukarek 3D (3dproto sp. z o.o.). Drukarka flexFORM znalazła się w kilku topowych rankingach międzynarodowych.

Założyciel studia projektowego versatilex, były research manager integer.pl s.a. W 2015 roku stworzył prototyp ławki solarnej, która stała się pierwszym produktem założonej w 2016 roku SEEDiA Sp. z o.o.

SEEDiA jest krajowym liderem i wiodącym spółką na rynku światowym w dostarczaniu produktów małej inteligentnej architektury dla zastosowań Smart City. Produkty spółki zdobywają wiele nagród wzorniczych oraz wyróżnień za innowacyjność.   


 

Agata Frankiewicz

(CEO DEKO EKO)  

Agata podzieli się z nami uwagami na temat drugiego życia odpadów i wykorzystaniu ich w produkcji dóbr konsumenckich . Podzieli się również uwagami na temat roli startupów w budowie gospodarki cyrkularnej. 

Agata Frankiewicz jest  ekspertką ds. gospodarki cyrkularnej, upcyklingu i budowania zrównoważonych marek. Założycielka i CEO Dekoeko.com – platformy łączącej upcyklingowych projektantów, startupy i producentów z całego świata, którzy zamieniają odpady w nowe, kreatywne produkty, z firmami, które chcą nadać swoim odpadom drugie życie.

Inicjatorka i współzałożycielka Koalicji na Rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego “Reconomy”. Finalistka TheNextWomen Pitch competition oraz European Women Challenge competition. Absolwentka najlepszego w Europie programu akceleracyjnego Startupbootcamp Commerce w Amsterdamie. Forbes umieścił firmę Deko Eko jako jedną z 60 najlepiej rokujących firm, prowadzonych przez kobiety na świecie. Wysokie Obcasy uznały Agatę Frankiewicz za jedną z “50 śmiałych kobiet 2018 roku zmieniających świat na lepsze”. Finalistka Business Women of the Year 2019 oraz jedna z 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie 2020.

Ukończyła zarządzanie międzynarodowe na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Jagiellońskim, Psychologię Reklamy na Uniwersytecie Warszawskim oraz Szkolę Strategów SAR o specjalności Strategia Marki


 

Anna Rutkowska-Didiuk

(CO-Owner MOKOSH Cosmetics) 

Anna wykaże, że prowadzenie firmy w nurcie eko nie musi być trudne. Przybliży nam sposób funkcjonowania jej firmy – Mokosh Cosmetics, która od lat wdraża proekologiczne i prospołeczne rozwiązania. O tym, że od początku jej istnienia odpowiedzialność za środowisko naturalne i ludzi była wpisana w system wartości tej marki. 

Anna Rutkowska-Didiuk jest współwłaścicielką firmy Mokosh sp. z o.o. sp. k. produkującej kosmetyki naturalne pod brandem Mokosh Cosmetics i świadczącej usługi w zakresie produkcji kontraktowej. W Mokosh jest odpowiedzialna za handel zagraniczny, zarządzanie produkcją, a także zagadnienia prawno-księgowe. 

Z wykształcenia psycholog społeczny. Doświadczenie zdobywała jako trener, coach biznesu i konsultant, współpracując z firmami szkoleniowymi i międzynarodowymi korporacjami. 

Mokosh to jeden z najbardziej cenionych i rozpoznawalnych producentów kosmetyków naturalnych na rynku. Ich produkty łączą w sobie wszystkie zapotrzebowania współczesnych klientek – od dużej ilości składników aktywnych (zawartych w produktach), przez piękne zapachy i minimalistyczne opakowania po politykę Zero Waste. 

Dodatkowo na uwagę zasługuje sam model prowadzenia biznesu przez firmę. Zakłada on szybkie reagowanie i elastyczne dostosowywanie się do realiów rynku, które umożliwia osiągnięcie w krótkim czasie przychodów pozwalających na kolejne inwestycje.


 

Michał Pelc

(Founder & CEO ekogram the real food)

Michał, opowiadając swoją historię, będzie chciał zainspirować młodych ludzi do podejmowania ryzyka i spełniania marzeń o własnym biznesie. W wykładzie będzie się przewijać temat żywności ekologicznej jako ukrytego bogactwa, które zostało odkryte przez Michała w trakcie jego biznesowej przygody.  

Michał Pelc jest twórcą i właścicielem ekogram – the real food. Na co dzień mieszka w Krakowie. Producent żywności ekologicznej. O 2009 roku rozwija tę markę. Wszystko zaczęło się w trakcie wymiany studenckiej w USA. Tam pierwszy raz w życiu spróbował ekologicznej żywności, pracując w ACME Sumer Markets na dziale świeżych warzyw i owoców. Po powrocie do Polski postanowił stworzyć własną markę żywności ekologicznej.

Zaczynał od jednego produktu. 10 lat później ma w ofercie prawie 300 ekologicznych indeksów, w tym wiele autorskich produktów wytwarzanych we własnej przetwórni pod Krakowem.

Na co dzień zajmuje się  tworzeniem nowych produktów oraz pozyskiwaniem dostawców surowców do ich produkcji. W wolnych chwilach tworzy treści do kanałów social media.

Ekogram specjalizuje się w produkcji ekologicznych maseł orzechowych. Produkty dostępne są w sklepach Rossmann, Carrefour, online na ekogram.pl oraz w firmowym sklepie w Krakowie przy placu Na Stawach 10.